نخست‌وزیر قطر در دیدار با پزشکیان: برای آتش‌بس در غزه روی نقش‌آفرینی سازنده ایران حساب می‌کنیم-راهبرد معاصر

نخست‌وزیر قطر در دیدار با پزشکیان: برای آتش‌بس در غزه روی نقش‌آفرینی سازنده ایران حساب می‌کنیم

رئیس‌جمهوری گفت: امیدوارم کشور‌های اسلامی و دیگر کشور‌های متعهد به قوانین بین‌المللی با اقدام مشترک حامیان صهیونیست‌ها را به مهار این رژیم و توقف جنایات و نسل‌کشی در غزه وادار کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 26
کد خبر: ۲۵۵۵۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود پزشکیان در دیدار شیخ «محمد آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، سطح روابط سیاسی دو کشور را ممتاز توصیف و بر ضرورت ارتقای سطح روابط دو کشور در سایر عرصه‌های متناسب با این روابط تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری با قدردانی از تلاش‌های قطر برای برقراری آتش‌بس در غزه، افزود: در غزه هر ساعت و دقیقه حقوق انسانی و همه قواعد حقوقی بین‌المللی نقض می‌شود، اما کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر که گاهی برای محاکمه یک فرد، فریاد سر می‌دهند، در برابر این جنایات نه تنها سکوت می‌کنند که حتی از بانی این جنایات و نسل‌کشی حمایت نیز می‌کنند.

پزشکیان اظهار امیدواری کرد که کشور‌های اسلامی و همه کشور‌های دیگر که به چارچوب‌ها و قوانین بین‌المللی پایبندی دارند در کنار هم بایستند و با اقدام مشترک حامیان رژیم صهیونیستی را وادار به مهار این رژیم و متوقف کردن جنایات و نسل‌کشی او در غزه کنند.

شیخ «محمد آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم و پیام تبریک امیر این کشور به مناسبت آغاز به کار دولت پزشکیان، اظهار کرد: امیر قطر برای گسترش روابط برادرانه و راهبردی فیمابین اهمیت ویژه‌ای قائل است. ما نیز معتقدیم روابط و همکاری‌های فیمابین هنوز به سطح مورد نظر رهبران دو کشور نرسیده و باید برای تحقق این هدف تلاش بیشتری داشته باشیم.

نخست‌وزیر قطر با انتقاد از مواضع متناقض جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر نسبت به قربانی و جنایتکار در غزه، تصریح کرد: قطر به تلاش‌های خود برای تحقق آتش‌بس در غزه ادامه خواهد داد و در این زمینه روی نقش‌آفرینی سازنده جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگرِ همواره حکیم و مسئول حساب می‌کند.

آل ثانی با قدردانی از چشم‌انداز و رویکرد مثبت پزشکیان نسبت به مسائل موجود منطقه‌ای و بین‌المللی، آمادگی کشورش را برای همکاری با کشورمان در پیشبرد این رویکرد در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد. / انتخاب

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار